دفتر نظارت و امور قراردادها با توجه به تصميم کميته بهره وری و تحول اداری در سال 1381 به علت بالا بودن و افزايش حجم فعاليتهائی که طبق قوانين و مقررات می
بايستی به بخش خصوصي واگذار ميشد زير نظر معاونت اداری و مالی دانشگاه تشکيل شد و در سال 1397 با توجه به تاكيد سياستهاي كلي نظام بر برون سپاري امور دولتي
مطابق اصل 44 قانون اساسي و براي اهتمام بيشتر و دقيق تر به اين مهم، جايگاه "دفتر" به "مديريت" ارتقا پيدا نمود.
اهداف و وظايف:
الف) ايجاد زمينه برون سپاری بخشهای دانشگاه
ب) انتخاب پیمانکار اصلح از طریق برگزاری مناقصات، مزایدات و استعلامات قانونمند
ج) ايجاد بستر رقابت سالم در ارائه خدمات با كيفيت
د) صرفه جویی(کاهش هزینه ها) با اولویت حفظ و ارتقاء کیفیت خدمات
ه) تنظیم قرارداد با رعایت قوانین كشوري و طبق موازین حقوقی
و) اصلاح، بروز رسانی، دسته بندی و اولویت بندی قراردادها
ز) ايجاد تمرکز در تنظيم قراردادها و انجام معاملات دانشگاه
ح) اتخاذ وحدت رويه و نظارت جامع و متمرکز بر عملکرد پيمانکاران
ط)نظارت عالي بر حسن انجام مفاد قراردادهای دانشگاه
ي) بررسی، تایید و ارسال کارکرد به امور مالی برای پرداخت
بخشها
الف- اداره امور قراردادها
وظایف:
- انجام کليه مراحل مربوط به تشکيل مناقصات و مزايده های عمومی، محدود و ترک تشريفات در معاملات دانشگاه
- تجزيه و تحليل داده ها و تعيين معيارهای قيمت پايه جهت بدست آوردن قيمت کارشناسی خدمات قابل واگذاری
- درخواست از بهره برداران ذیربط برای ارائه شرح خدمات موضوع هر مزایده یا مناقصه
- تدوین نهایی شرح خدمات خاص هر قرارداد که از طرف بهره برداران به این دفتر ارسال شده است.
- تهيه، تدوين، تنظيم اسناد مناقصه و مزايده های دانشگاه
- درج اطلاعات مناقصات در وبسایت پایگاه ملی اطلاع رسانی مناقصات
- اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات طبق آیین نامه
- فروش و ارائه اسناد
- ارزشيابی و ارزيابی صلاحيت های شرکتها و پيمانکاران شرکت کننده و تعيين امتياز آنان و گزارش به اعضای کميسيون
- اطلاع رسانی به سازمان بازرسی مبنی بر دعوت از نماينده سازمان جهت شرکت در جلسات مناقصه و مزايده
- برگزاری کليه جلسات مربوط به بازگشائی مناقصات و مزايدات
- تهيه صورتجلسه ها و ابلاغیه های مربوطه به پیمانکار برنده و بهره برداران مربوطه دانشگاهی
- درخواست برگزاری کميسيون معاملات دانشگاه به منظور اخذ مجوز لازم جهت انعقاد قرارداد بصورت ترک تشريفات
- تهيه و تنظيم مفاد کليه قراردادها شامل(خدماتی، فروش، خرید، شخصی، فضاهای استیجاری)
- برگزاری مزایده فضاهای اجاره ای و مزايده و فروش اموال اسقاطی مطابق با قوانين و مقررات جاری کشور
- هماهنگی جلسات مورد نياز برای رفع مشکلات و هماهنگی هرچه بهتر بین پيمانکار و بهره برداران
ب- اداره نظارت و رسيدگي
- تأييد کارکرد پيمانکاران پس از تاييد ناظر مربوطه به منظور مطابقت کمی و کيفی با مفاد قرارداد مربوطه
- کنترل دقيق و مستمر کيفيت و کميت انجام خدمات توسط پيمانکار طبق مفاد و شرح خدمات هر قرارداد
- برنامه ريزی به منظور حداقل رسانی هزينه ها
- درخواست و انعکاس عمليات مورد نياز خارج از تعهدات پيمانکار
- رسيدگی به شکايت های پرسنل شرکتها و پيمانکاران خدماتی
- نظارت بر اجرای مفاد قراردادها و اجرای بخشنامه ها و قوانين و مقررات مصوب دولت توسط پیمانکاران
- ارائه گزارشات عملکرد پیمانکاران و تنظیم صورتجلسه تغییر و تحول